„Ty znowu gdzieś jedziesz?! Skąd Ty masz tyle urlopu i pieniędzy na podróże?”

„Ty znowu gdzieś jedziesz?! Skąd Ty masz tyle urlopu i pieniędzy na podróże?”W związku z tym, że te pytania słyszę średnio kilka razy w tygodniu, a tuż przed wyjazdami nasilają się ze zdwojoną siłą, to pragnę wyjaśnić to zjawisko na przykładzie Szkocji, z której wróciłam… kilkanaście godzin temu 🙂
  1. „Ty znowu gdzieś jedziesz?!”

Tak 🙂 Uwielbiam podróże więc to robię! Jeżeli na zaplanowanie urlopu, wyszukanie ciekawych promocji i tanich połączeń, poświeci się trochę czasu to można sobie pozwolić na kilka dłuższych wyjazdów i dziesiątki weekendowych wypraw w różne zakątki Polski i świata! Wystarczy szczypta kreatywności. Wystarczy mieć motywację. Wystarczy chcieć!

Mój plan na ten rok znajdziesz TU, ale wszystko wskazuje na to, że będzie wzbogacony o kilka pozycji. 🙂

  1. „Skąd Ty masz tyle urlopu?”

Mam tyle samo urlopu co każda osoba po studiach, czyli 26dni 😉 Wyjazd planuję tak, aby „wstrzelić się” w długie weekendy, dzięki czemu wykorzystuję mniej urlopu. Planuję z wyprzedzeniem długie weekendy i wyciskam z nich najwięcej jak się da! Nie wykorzystuję urlopu na „kacowe”;) i lepienie pierogów przed świętami.

Kieruję się zasadą „nie spać – zwiedzać i nie brać urlopu na siedzenie w domu”. Nie straszne mi poranne powroty z podróży prosto do pracy i przyjazdy do pracy z wypchanym plecakiem, by od razu po wypełnieniu służbowych obowiązków polecieć w świat!

– Godziny wylotu

Jeżeli godzinę lotu da się połączyć tak, aby rano przyjść do pracy z drobnym poślizgiem to zawsze korzystam z tej opcji 🙂 Przyjeżdżam do pracy z walizką/torbą/plecakiem i z pracy jadę na lotnisko.

– Godziny powrotu

Jeżeli powrót jest w godzinach porannych to prosto z lotniska jadę do pracy. Jeżeli w godzinach nocnych to nigdy nie robię sobie dnia przerwy i nie wykorzystuję następnego dnia na „odespanie”. Pozytywna energia i przyjemne wspomnienia dają mi energię na cały dzień!

  1. Skąd Ty masz tyle pieniędzy na podróże?

Nie mam. Nie jestem dyrektorem wyższego szczebla (niższego też ;)), mam kredyt, płacę rachunki, ale… w podróżach już dawno zrezygnowałam z opcji all inclusive. Podróżuje głównie z bagażem podręcznym. Wbrew pozorom, można spakować się w bagaż o wymiarach 42x32x25cm na cały tydzień i dodatkowo zmieścić śpiwór by oszczędzić na noclegach 😉

W czasie wakacji, kiedy bilety lotnicze są najdroższe, podróżuje głównie po Polsce. Kiedy wszyscy okupują biura po urlopach wtedy ja pakuję walizkę i ruszam w świat. Staram się śledzić na bieżąco ceny biletów lotniczych (na kilka miesięcy do przodu), potrafię zdecydować się w 3minuty i dokonać zakupu nie czekając aż ktoś sprzątnie mi go sprzed nosa. Jeżeli znajduję jakąś wspaniałą ofertę biletów do miejsca, którego wcale nie miałam w planie odwiedzić, to i tak tam jadę.

Dla takich chwil warto czasami się nie wyspać! 🙂

Kiedy zaczynam opadać z sił to przypominam sobie słowa Marka Twain’a, które inspirują, zachęcają i motywują!

Za dwadzieścia lat bar­dziej będziesz żałował te­go, cze­go nie zro­biłeś, niż te­go, co zro­biłeś. Więc od­wiąż li­ny, opuść bez­pie­czną przys­tań. Złap w żag­le po­myślne wiat­ry. Podróżuj, śnij, od­kry­waj.”
4 uwagi do wpisu “„Ty znowu gdzieś jedziesz?! Skąd Ty masz tyle urlopu i pieniędzy na podróże?”

  1. Masz racje Ania. Ja po prostu zle do tego podchodzę. Ale jak się synalek urodzi to dopiero we troje ruszymy w świat !!!! 🙂
    Jarek Galazka

  2. Aniu, tak mówią ludzie którzy skupiają się na „tu i teraz” bo tak jest bezpieczniej, wygodnie (może z zazdrości :)). Dla mnie Jesteś Inspiracją i pokazaniem że życie (świat) może być piękne. Miło, że mogę go czasem zobaczyć Twoimi oczami. Buziaki
    Kasia Sulich

  3. Pingback: Kilka GOWOrad, które pozwalają pracować i podróżować | GOWOgrafia

Skomentuj

