24 godziny w Dubaju!

Planowałam wrócić z Ghany do Polski, ale… nieoczekiwanie znalazłam się w Dubaju. Z powodu opóźnienia samolotu linie lotnicze Emirates zasponsorowały mi 24 godziny przygód w stolicy emiratów zwanej „Miastem ze złota”.

Nocleg w ghańskiej chacie zamieniłam na 4* hotel, papki z tizetu serwowane w blaszanej misce na stoły uginające się od jedzenia, mycie w wiaderku na ekskluzywną łazienkę z ciepłą wodą, 30 stopni w cieniu na blisko 50 stopni w cieniu, skromne życie w wiosce na miasto, w którym znajdują się bardzo wiele rzeczy „NAJ…” na świecie – NAJdroższe hotele świata i samochody warte miliony,  NAJwiększe centra handlowe, NAJdroższe desery na świecie, NAJwiększe lotnisko na świecie.

Dubaj-019 Dubaj-015 Dubaj-014 Dubaj-013 Dubaj-012  Dubaj-010 Dubaj-009 Pomimo, że spędziłam kilka tygodni w Afryce to skwar, który panował w lipcu w Dubaju był nie do wytrzymania. A ja… miałam ze sobą tylko trekkingowe długie buty, czarne, długie leginsy i czarną podkoszulkę. Idealny strój na zwiedzanie miasta gdzie panowały nieludzkie temperatury.

Przy 45 stopniach w cieniu nawet najbardziej wytrwali plażowicze unikali słońca.Dubaj-020Wchodząc w wąskie uliczki Dubaju można zobaczyć również normalnie toczce się życie. Wąskie uliczki, targi, małe sklepy, rowery zamiast drogich aut.Dubaj-008

A jak wygląda to ekskluzywne miasto nocą?

Razem ze mną, nieoczekiwany, 24 godzinny przystanek w Dubaju miał chłopak z Macedonii. Szkoda było tracić czas na spanie i postanowiliśmy sprawdzić jak wygląda Dubaj nocą oraz wykąpać się w zatoce perskiej z widokiem na megaluksusowy, siedmiogwiazdkowy hotel w kształcie żagla o nazwie Burdż al-Arab.

Nigdy nie przypuszczałam, że woda w morzu może być gorąca. Teraz już nie mam ku temu wątpliwości.

Dubaj-016

Wam również życzę takich nieplanowanych przygód. Te 24 godziny pozostaną już na zawsze w mojej pamięci. Po raz kolejny utwierdziłam się również w przekonaniu, że „nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło”. 🙂

 

Skomentuj

