Kanion Szaryński, czyli wielki kanion kazachstański

„Marszrutka będzie albo nie będzie, pojedzie albo nie pojedzie” – poinformowała nas sympatyczna pani na dworcu autobusowym w Ałmaty:)
Tak wiec z nadzieją, że będzie i że pojedzie, poszliśmy na marszrutkę o 7 rano. Niestety, tym razem nie było:) Postanowiliśmy stworzyć na szybko plan B – ruszyć do przodu, im bliżej kanionu – tym lepiej!

Idąc do marszrutki, która nigdy nie przyjechała, usłyszałyśmy, że zbieraja chętnych do wyjazdu do wsi Chica. Postanowiliśmy skorzystać. Kierowca zaprowadzil nas do taxi gdzie czekały jeszcze 2 osoby i uciekł. Jak się szybko domyśliliśmy – szukać kolejnych chętnych ponieważ były jeszcze 2 wolne miejsce. Za 30 minut byliśmy w komplecie i ruszyliśmy w stronę kanionu.

Kanion Szaryński jest przepiękny! To połączenie Wielkiego Kanionu w Stanach Zjednoczonych i doliny śmierci. Czekał nas teraz 4 kilometrowy spacer, aby dotrzeć do eco resortu, w którym planowaliśmy spędzić noc.

Kanion Szarynski jest absolutnie obowiązkowym punktem każdej wycieczki. Widok jest niezwykły, a do tego cisza, przestrzeń i brak turystów (jeżeli jest się po sezonie). Mieliśmy cały resort dla siebie, ale o cieplej wodzie i cieple w pokoju można było zapomnieć.

Zjedliśmy szaszłyki z baraniny, sałatkę z pomidora i ogórka, popiliśmy herbatką i zimno wygonilo nas do również zimnego pokoju.

Kolejnego dnia czekała nas 4 kilometrowa wycieczka wzdłuż kanionu i 10 kilometrowy spacer przez step, aby dotrzeć do drogi i łapać stopa w dalszą podróż…