Parki Narodowe Korei Południowej

„Nie poznałem jeszcze turystów, którzy odwiedziłby podczas swojego pobytu w Korei tyle parków”, „Odwiedziliście więcej parków niż Koreańczycy”, „Ooo jeszcze nie słyszałem, aby ktoś miał taką trasę podróży” – słyszeliśmy od Koreańczyków.
Tak, nasza podróż przez Koreę na pewno nie należała do standardowych. I dobrze, bo tak właśnie kochamy podróżować. Parki Narodowe wyznaczyły naszą trasę podróży po Korei Południowej.

Zastanawiasz się jakie Parki Narodowe odwiedzić w Korei Południowej? Sprawdź który najbardziej skradnie Twoje serce.

✔️Najmniejszy i jednocześnie nasz ulubiony Park Narodowy Korei – Wolchulsan, w którym byliśmy prawie sami na całodniowym szlaku i skradł dziś nasze serca. Z kompleksu świątyń dobiegały dźwięki modlitw oraz bębenków i rozchodziły się aż do wejścia do Parku.

Mt. Wolchulsan w Wolchulsan National Park, czyli w tłumaczeniu – góra gdzie wschodzi księżyc. Na szlaku prawie nikogo, przepiękne widoki, kwitnące rododendrony koreańskie, wspólne biesiadowanie z jednym z pracowników parku, pozytywna energia i dużo głazów do pokonania na trasie.

✔️ Wulkan Hallasan 🌋 na wyspie Jeju – to był nasz pierwszy Park Narodowy i na „dzień dobry” wchodziliśmy na najwyższy szczyt w Korei (1950m n.p.m.)

✔️ Mało turystyczny, nadmorski Park Narodowy Deongheaheasans🏖

✔️ Najbardziej dziki 🐻, największy i z drugim największym szczytem w Korei – Jirisan National Park. To właśnie tu, znajduje się również najwyżej położona świątynia w Korei i drugi, najwyższy szczyt Korei zdobyty (1915m n.p.m.).

✔️ Park Narodowy z pięknie poprowadzonym szlakiem granią – Saboaeksan 🌿🐿

✔️Daedunsan Provincinal Park, skalisty park, na którego szczyt prowadzi podwieszany most i strome schody skierowane ku pionowej skale.

✔️I ostatni, nadmorski Park Narodowy – Byeonsanbando – który mieliśmy okazję podziwiać podczas wschodów i zachodów słońca.🌄

✔️Okazało się, że nasz host, u którego zostawiliśmy w Seoulu, gościł nas przy wejściu do kolejnego Parku Narodowego – Bukhansan – więc… wyskoczyliśmy na krótki trekking w trójkę.